Να διαβαστούν προσεκτικά οι οδηγίες και το ΦΕΚ
Στη Σελίδα 6 του ΦΕΚ υπάρχει το παράρτημα Ι , με τη σχολική κάρτα την οποία ο μαθητής θα πρέπει να φέρει στο σχολείο (εκυπωμένη από το σύστημα ή χειρόγραφη) υπογεγραμμένη από το κηδεμόνα του.
ΠΡΟΣΟΧΗ! ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΡΤΑ (τη βεβαίωση δηλαδή αρνητικού τεστ) ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ.
Τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια όλης της χώρας ξεκινούν και πάλι τα μαθήματα στην τάξη. Ακολουθούν χρήσιμες πληροφορίες:
Σε ό,τι αφορά τις εκδηλώσεις, που θα πραγματοποιηθούν στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την επέτειο της εθνικής εορτής της 25ης Μαρτίου, την Τετάρτη 24Μαρτίου 2021, σας γνωρίζουμε τα εξής:
Για πολλοστή φορά υπενθυμίζουμε στους μαθητές και τους κηδεμόνες τους ότι η χρήση δεδομένων στη Webex δε χρεώνεται.
Σε περίπτωση που έχει πρόβλημα το οικιακό σας wifi
1. Γυρίστε τη φορητή σας συσκευή στα δεδομένα
2. Αναζητήστε στα αρχεία της συσκευής σας το pdf αρχείο με τα webex-links των καθηγητών
3. Επιλέξτε το διαδικτυακό σας μάθημα να ανοίξει με το app της Webex
Στην περίπτωση που έχετε προβλήματα κάντε ένα τηλέφωνο στο σχολείο να σας βοηθήσουμε.
Υπενθυμίζουμε ότι το οποιοδήποτε τεχνικό πρόβλημα πρέπει να αναφέρεται την ώρα που προκύπτει και όχι στο τέλος της ημέρας. Επίσης η ενημέρωση από τον κηδεμόνα είναι απαραίτητη .
Η αδυναμία ταυτοποίησης των μαθητών ( πρόβλημα στο internet, μικρόφωνο, κάμερα κλπ) χρεώνεται απουσία και πρέπει ο ίδιος ο κηδεμόνας να ενημερώσει το σχολείο (όχι τον διδάσκοντα) για τον λόγο που δεν έγινε αυτή.
Επίσης σε περιπτώσεις επανειλημμένης αδυναμίας σύνδεσης, αν υπάρχει η δυνατότητα, μπορείτε να φέρετε την συσκευή σας στο σχολείο για ρύθμιση δια ζώσης.
Από αύριο Πέμπτη 4/3/2021 το σχολείο μας, όπως και όλα τα λύκεια, θα λειτουργεί εξ αποστάσεως. Να ενημερώνεστε από το σχολικό ιστότοπο συνεχώς.
Τι είναι ο Εσωτερικός κανονισμός
Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.
Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου
Είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών, η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, κ.ά.
Ενημέρωση για ζητήματα υγείας
Στο πλαίσιο της διασφάλισης της υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζομένων στο Λύκειο και με βάση τις οδηγίες της πολιτείας θα πρέπει να τηρείται ένα αυστηρό πρωτόκολλο που έχει ως στόχο την ελαχιστοποίηση της πιθανότητας διασποράς του κορωνοϊού.
Συγκεκριμένα πρέπει να τηρούνται τα παρακάτω μέτρα:
Τέλος, επισημαίνεται ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ενημερώνουν οι γονείς άμεσα τη Δ/νση του Σχολείου για οποιοδήποτε θέμα υγείας των παιδιών τους. Επίσης να ενημερώνουν για πιθανές μαθησιακές δυσκολίες και να αναφέρουν τυχόν άλλα στοιχεία που κατά την κρίση τους πρέπει να λαμβάνονται υπόψη ώστε να εξασφαλίζεται η υγεία και η ασφάλεια των παιδιών τους κατά την παραμονή τους στους σχολικούς χώρους. Υπενθυμίζεται ότι οι μαθητές- μαθήτριες πρέπει να προσκομίσουν το συντομότερο δυνατό το Ατομικό Δελτίο Υγείας, υπογεγραμμένο από γιατρό.
Περιεχόμενο του Εσωτερικού Κανονισμού
Α. Προσέλευση – παραμονή- φοίτηση στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.
Οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν άμεσα και μέχρι τις 8:45 το πρωί το Σχολείο στο τηλέφωνο 2521022223, για τυχόν απουσία του παιδιού τους καθώς και για καθυστερημένη προσέλευση.
Οι απουσίες μαθητών σχετικά με τον COVID-19 καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρώνται στις παρακάτω περιπτώσεις:
α) Αν νοσεί από κορωνοϊό COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.
β) Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από τον ΕΟΔΥ, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας.
Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στην ίδια τάξη.
Β. Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος
Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο.
Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.
Τέλος, κάθε ζήτημα που σχετίζεται ή επηρεάζει τη σχολική ζωή και απασχολεί τους μαθητές/τριες ή τους γονείς, καλό είναι να γνωστοποιείται στη Δ/νση του Σχολείου.
Γ. Κινητά τηλέφωνα – χρήση ηλεκτρονικών συσκευών στο σχολείο
Η κατοχή και χρήση των κινητών τηλεφώνων σε όλους τους χώρους του σχολείου (και στο προαύλιο) απαγορεύεται με βάση έγγραφη οδηγία του Υπουργείου Παιδείας (Α.Π.: Φ25/103373/Δ1/22-06-2018). Συγκεκριμένα αναγράφεται:
Στην περίπτωση που γίνει αντιληπτό μαθητής να έχει στην κατοχή του κινητό, ο μαθητής αποβάλλεται από το σχολείο για μία ημέρα.
Η χρήση ηλεκτρονικής συσκευής μετάδοσης εικόνας και ήχου (Η/Υ, tablet ή κινητό τηλέφωνο) επιτρέπεται μόνο στον διδάσκοντα εκπαιδευτικό για την υποστήριξη του μαθήματος του και της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
Δ . Εκδρομές – Περίπατοι
Λόγω κορωνοϊού, δεν πραγματοποιούνται εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις και σχολικά πρωταθλήματα. Διδακτικές επισκέψεις και περίπατοι μπορούν να διεξάγονται ανά τμήμα με υποχρεωτική χρήση μάσκας.
Για τις κυρώσεις που επιβάλλονται στους μαθητές, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης στους κανόνες, ισχύουν οι κείμενες διατάξεις. Ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία στο σχολείο του κλίματος που απαιτείται για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών, έτσι ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιεί όλους τους διαθέσιμους τρόπους (π.χ. συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία διαμεσολάβησης) για την αντιμετώπιση κάθε παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς.
ΣΤ . Ενημέρωση γονέων – συνεργασία με τους Καθηγητές
Ζ . Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Η συμβολή του συλλόγου γονέων στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου είναι σημαντική. Γι’ αυτό οι γονείς καλούνται να πλαισιώνουν τον Σύλλογο και να συμβάλλουν προσωπικά με τη συμμετοχή τους σ’ αυτόν.
Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.
Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες
Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.
Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.
Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων
Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια τού μαθητή/τής μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.
Ποιότητα του σχολικού χώρου
Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο. Όλοι οι χώροι του σχολείου καθώς και τα θρανία, τα καθίσματα κ.λ.π. πρέπει να διατηρούνται καθαρά, και να μην προξενούνται φθορές. Το ίδιο ισχύει για τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό του Σχολείου και όλα τα εποπτικά μέσα που πρέπει να χρησιμοποιούνται με προσοχή ώστε να αποφεύγονται φθορές. Κάθε υλική ζημιά επιβαρύνει τους γονείς και κηδεμόνες του μαθητή.
Τήρηση Εσωτερικού Κανονισμού
Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου.
Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος.
Πραγματοποιήθηκε σήμερα την τελευταία ώρα η πρωτοχρονιάτικη κοπή πίτας (ατομικά τσουρεκάκια) για τους μαθητές μας
Αγαπητοί γονείς και μαθητές,
Σήμερα Πέμπτη 4/2 έγινε ηλεκτρονικά η αποστολή των ελέγχων προόδου των μαθητών, στο δηλωμένο στο σχολείο email των κηδεμόνων. Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που βιώνουμε, η δια ζώσης παράδοση της βαθμολογίας δεν είναι δυνατή, για να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός στους χώρους του σχολείου.
Επίσης, σας προσκαλούμε αύριο Παρασκευή 5/2 και ώρα 18:00 σε ενημερωτική τηλεσυνάντηση στην ψηφιακή τάξη του υποδιευθυντή κ.Ακούτα (https://minedu-secondary.webex.com/meet/sharitas) , με θέματα:
Με εκτίμηση
Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων
ΥΣ1:Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς δεν έλαβε το email της προόδου του κηδεμονευομένου του, σημαίνει ότι ή είναι δηλωμένο λάθος στο σύστημα ή δεν το έχουμε καταχωρημένο. Ας στείλει ένα ηλεκτρονικό μήνυμα στο σχολείο από το σωστό email με τον αριθμό ταυτότητάς του, για να προβούμε στην καταχώρηση-αντικατάστασή του.
ΥΣ2:Στον ιστότοπο του σχολείου είναι αναρτημένη λίστα με τα ονόματα των εκπαιδευτικών, και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν οι κηδεμόνες να επικοινωνήσουν μαζί τους, για να ρωτήσουν για την πρόοδο των μαθητών.